Albert Heijn volledig overgestapt op sterkip
Deze stap zet Albert Heijn samen met de 200 vaste pluimveehouders binnen het Beter voor Kip, Natuur & Boer-programma waarin gewerkt wordt aan een diervriendelijkere kippenketen met minder klimaatimpact en meer biodiversiteit.
Binnen het programma is een duurzame samenwerking voor onbepaalde tijd met een gezond verdienmodel voor alle betrokken partijen het uitgangspunt. Er wordt een minimuminkomen gegarandeerd waarbij diverse kosten regelmatig worden geïndexeerd en voer zelfs maandelijks. Met de Beter voor Natuur & Boer-programma's investeert Albert Heijn samen met 1.100 boeren en telers in de natuur, het verdienvermogen van boeren en telers en het dierenwelzijn van varkens, koeien en kippen, aldus Albert Heijn.
Sinds begin september is al het verse kippenvlees bij Jumbo voorzien van minimaal het 1 ster Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming. Alle supermarkten in Nederland schakelen volgend jaar op de verkoop van verse kip met minimaal het 1 ster Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming.