Blij met een Ei verlengt samenwerking met Corpus
Hugo Bens, voorzitter Stichting Blij met een Ei, en Philippe Remmers, directeur CORPUS, ondertekenden in het bijzijn van enkele mmmEggies met roze eieren de overeenkomst. „Door de samenwerking met CORPUS bereiken we een grote groep kinderen uit de stad die anders moeilijk te bereiken zijn. Zij leren onder andere via ons spel, spelenderwijs meer over de pluimveehouderij en de gezondheid van eieren”, zei Hugo Bens.
Lespakketten
Blij met een Ei heeft lespakketten ontwikkeld die scholen gratis kunnen bestellen. „Het schoolbezoek is voor ons een uitgelezen kans om de lespakketten onder de aandacht te brengen. Ook dat pakken we samen met CORPUS op”, vertelde Hugo Bens. Na de ondertekening overlegden de mmmEggies en Blij met een Ei met CORPUS over de inhoudelijke samenwerking van events.
Educatieve attractie
Bij Corpus, latijn voor lichaam, staat de attractie ‘reis door de mens centraal’. Hierbij doorloopt het publiek in 55 minuten de verschillende organen van het menselijk lichaam. In de informatieve en interactieve tentoonstelling staat onder andere het ei en het effect van de gezondheid van het ei op het menselijk lichaam centraal.
Corpus bestaat 14 jaar en is gevestigd in Oegstgeest langs de snelweg A44 bij afrit Leiden, in een opvallend gebouw met een 35 meter hoog zittend model van een menselijk lichaam. Wereldwijd is het een unieke attractie die al meer dan 2,7 miljoen bezoekers heeft ontvangen.
Imago verbetering
Donateurs van Blij met een Ei zijn legpluimveehouders zowel leg als opfok, die de stichting jaarlijks met 200 euro sponsoren om het ei, samen met de mmmEggies, te promoten. Toeleverende of afnemende bedrijven kunnen de eipromotie jaarlijks met een gouden, zilveren of bronzen sponsorpakket ondersteunen.
Stichting Blij met een Ei werkt samen met de mmmEggies, kippenboerinnen die het Nederlandse ei promoten. Blij met een Ei geeft voorlichting over de legpluimveehouderij en stimuleert de dialoog tussen sector en consument. De mmmEggies promoten het ei richting consument via social media, evenementen en beurzen.