Blij met een Ei partner Nationaal Schoolontbijt 2020
De 18e editie van het Nationaal Schoolontbijt vindt plaats van 2 tot 6 november. Een half miljoen kinderen op drieduizend scholen doen mee. Vanzelfsprekend met een lekker en gevarieerd ontbijtpakket en vrolijke placemats, maar ook met splinternieuw lesmateriaal.
Het startsein voor het Nationaal Schoolontbijt is het ontbijtjournaal: een filmpje geïnspireerd op het Sinterklaas Journaal met de nieuwe ambassadeur van het Nationaal Schoolontbijt: Jessica Mendels.
Een mooi begin van een week met als thema: ‘Een betoverende tijd begint met een goed ontbijt’. „Blij met een Ei en de mmmEggies vinden het belangrijk om het ei positief onder de aandacht te brengen en de juiste informatie over kippen en eieren uit te dragen. Daarom zijn wij partner van het Nationaal Schoolontbijt”, zegt Hugo Bens, voorzitter Stichting Blij met een Ei.
Gezond ontbijtpakket
Het uitgebreide pakket is elk jaar een schoolvoorbeeld van een gezond ontbijt. Blij met een Ei wil de kinderen graag meegeven dat een ei duurzaam, gezond, betaalbaar en een makkelijk product voor iedereen en voor elk moment van de dag is. In elk ontbijtpakket zit een doosje met 6 gekookte eieren en een bijbehorende flyer.
Het ontbijtpakket voldoet zoals altijd aan de richtlijnen van het Voedingscentrum. Dat is de garantie voor een gezonde start van de dag. Sinds 2016 staat het ei, mede dankzij inzet van Blij met een Ei en de mmmEggies, weer in de Schijf van Vijf.
Wedstrijd
Via de flyer worden de klassen uitgedaagd om mee te doen aan een wedstrijd door iets te maken over kippen en eieren. Daarmee kunnen ze een schoolreis naar Museum Corpus, een educatieles op de boerderij of een boerderijeducatie gastles op school winnen. „En natuurlijk wijzen wij de leerkrachten op de lespakketten die via Blij met een Ei gratis te bestellen zijn”, zegt Hugo Bens.
Stichting Blij met een Ei werkt samen met de mmmEggies, kippenboerinnen die het Nederlandse ei promoten. Deze stichting geeft voorlichting over de legpluimveehouderij en stimuleert de dialoog tussen sector en consument. De mmmEggies promoten, samen met Blij met een Ei, het ei richting consument via social media, evenementen en beurzen.
Tekst: Tom Schotman
Groeide op een vleeskuikenbedrijf in het Achterhoekse Vragender op. Schrijft sinds augustus 2013 voor Pluimveeweb.nl, vakblad Pluimveeweb, Pigbusiness.nl, vakblad Pig Business en de regionale agrarische vakbladen van Agrio.
Tekst: Blij met een Ei
Beeld: Blij met een Ei
Bron: Blij met een Ei