Tyson Foods lanceert het kippenvleesmerk Tyson voor de Europese foodservicemarkt
Het merk biedt 28 diepvriesproducten in categorieën variërend van gepaneerd, spiesen, rauw en gebakken. Alle producten zijn ontwikkeld binnen Tyson’s innovatiecentra om aan de smaakverwachtingen van de consument te voldoen en met het oog op duurzaamheid. De diepvriesproducten van Tyson hebben bij levering een gemiddelde houdbaarheid van 18 maanden en zijn gekalibreerd, zodat chef-koks porties kunnen controleren en voedselverspilling wordt voorkomen.
Tyson Foods heeft in 2019 de Europese activiteiten van BRF S.A. overgenomen, in lijn met Tyson’s groeistrategie om het aanbod aan eiwitten met toegevoegde waarde international uit te breiden en klanten in Europe beter te bedienen.
Tekst: Tom Schotman
Groeide op een vleeskuikenbedrijf in het Achterhoekse Vragender op. Schrijft sinds augustus 2013 voor Pluimveeweb.nl, vakblad Pluimveeweb, Pigbusiness.nl, vakblad Pig Business en de regionale agrarische vakbladen van Agrio.
Beeld: Tyson Foods
Bron: Tyson Foods