Familie Oude Kotte investeert in imago en ontvangt prijs
Deze prijs is vorig jaar geïntroduceerd door De Hoop Mengvoeders en dient als beloning voor pluimveehouders die een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd. Vleeskuikenhouder Patrick Oude Kotte zet zich actief in om het imago van de pluimveesector te verbeteren. Zo heeft hij sinds vijf jaar een zichtstal, waarin bezoekers via twee grote ramen een kijkje kunnen nemen in de stal. Hij vindt het belangrijk om te laten zien hoe het er werkelijk in de pluimveehouderij aan toegaat.
„Wij hebben niets te verbergen en ik ben trots op mijn bedrijf en hoe we kippen houden. Kom maar kijken”, vertelt hij. Om zijn zichtstal (die tevens dient als boerderijwinkel) te promoten, investeert hij in een professionele website en bedrijfsfolders. Daarnaast heeft hij een Facebookpagina met zo’n 500 volgers en biedt hij zijn bedrijf aan als pauzeplek voor verschillende wandel- en fietstochten.
Goodwill voor de sector
De voerfabrikant reikt deze prijs uit aan de familie Oude Kotte voor haar actieve inzet om het imago van de pluimveesector te verbeteren. „Zij hebben een groot ‘Hart voor Pluimvee’ en dragen dit met trots uit naar de buitenwereld. Echt verdiend”, benadrukt Harm Prins die het Geesterense bedrijf vanuit de voerfabrikant begeleidt. De investeringen en inspanningen van de familie leveren goodwill op voor de hele sector en dat verdient een beloning, vindt de voerfabrikant.
Tekst: Tom Schotman
Groeide op een vleeskuikenbedrijf in het Achterhoekse Vragender op. Schrijft sinds augustus 2013 voor Pluimveeweb.nl, vakblad Pluimveeweb, Pigbusiness.nl, vakblad Pig Business en de regionale agrarische vakbladen van Agrio.
Beeld: De Hoop Mengvoeders
Bron: De Hoop Mengvoeders