Nieuwe opzet Pluimvee Symposium 2018
De organisatie van Het Pluimvee Symposium heeft de opzet van het grootste tweedaagse evenement binnen de pluimveehouderijsector vernieuwd. Met een compacter programma en een nieuwe opzet voor de avond geeft het daarmee direct invulling aan het thema van 2018: Het moet anders!?
Onder de noemer 'Het moet anders!?' heeft de organisatie voor het middagprogramma drie inleiders vastgelegd, waaronder twee pluimveehouders met een groeistrategie op basis van datamanagement:
16 mei Vlees
- Verandert de pluimveeketen met supermarkt en samenleving mee? - Marc Jansen, directeur Centraal Bureau Levensmiddelen (plenair)
- Vlees past in een duurzaam dieet - Hannah van Zanten, onderzoeker Wageningen University & Research
- Op afstand vleeskuikens houden- Joost Westerbeek, vleeskuikenhouder in Oost-Duitsland
17 mei Leg
- Marketing? Just do it! - Olivier Wegloop, marketing- en communicatiespecialist (plenair)
- Afzet met toegevoegde waarde kan ook grootschalig - Bernd Feenstra, marktadviseur tuinbouw
- Groeien door cijfermatig ondernemen - Frank de Ronde, pluimveehouder in Spier
's Avonds staat er een Lagerhuisdebat op het programma onder leiding van Gijs Weenink, directeur van de DebatAcademie. Op basis van actuele stellingen over de pluimveesector laat hij de deelnemers aan het symposium met elkaar in discussie gaan.
Net als voorgaande jaren is de toegang voor pluimveehouders gratis. Voor meer informatie en aanmelden zie Programma Vlees en Programma Leg.