Derde onderzoek naar voerleveranciers
Met dit onderzoek wordt onder andere gekeken wat de belangrijkste redenen zijn waarom veehouders klant zijn van een bepaalde voerleverancier en hoe veehouders de kwaliteit van het voer, de voerprijzen en de bedrijfsbegeleiding van hun voerleverancier beoordelen. Ook zullen veehouders die geswitcht zijn van voerleverancier, gevraagd worden naar de reden hiervan.
Voermonitor 2018 wordt net als in 2014 en 2016, uitgevoerd door Geelen Concultancy. Het uiteindelijke doel van de enquete is dat de voerleveranciers de veehouders nog beter van dienst kunnen zijn. Het onderzoek kan concrete verbeterpunten opleveren. Ook kan een voerleverancier zien hoe goed men scoort in vergelijking met de gemiddelde voerleverancier (klanten versus niet-klanten).
Analyse
Met VoerMonitor 2018 kan ook een analyse worden gemaakt of de veehouders hun voerleverancier beter of slechter beoordelen in vergelijking twee of vier jaar geleden. Met andere woorden: op welke aspecten is het bedrijf vooruit gegaan en op welke aspecten niet, of heeft er zelfs een achteruitgang plaatsgevonden?
Het onderzoek wordt ook in 2018 weer ondersteund door kleine, middelgrote en grote, particuliere en coeratieve voerleveranciers. Eind februari/begin maart 2018 ontvangen een veehouders een e-mail met een link naar de online vragenlijst. Onder de deelnemers worden prijzen verloot.