Nieuwe campagne Kip in Nederland
Nepluvi heeft het afgelopen jaar via diverse publieksmedia aandacht gevraagd voor de vernieuwingen in de vleeskuikensector. Het initiatief van Nepluvi richtte zich het eerste jaar op de beleids-, beslissings- en opiniemakers. De publiekscampagne startte in oktober 2016 met advertenties inkranten en online.
Publiekscampagne
Arjan van Dijk, senior beleidsmedewerker Nepluvi: We laten in de nieuwe publiekscampagne zien hoe de moderne technieken worden gebruikt op een vleeskuikenbedrijf. We vertellen over de aanpak van uitstoot van fijnstof in de Foodvalley regio uit en over de vroege voeding van kuikens in de broederij."
De drie verhalen worden de komende maanden gepubliceerd in de vier landelijke dagbladen: Trouw, Financieel Dagblad, Volkskrant en AD. De doelgroep van deze campagne is dat deel van de samenleving dat kritisch is ten opzichte van de veehouderij. Deze groep is politiek betrokken, vaak werkzaam in midden en hoger kader en bij de overheid." Online verschijnen animated banners op websites die vaak door de doelgroep bezocht worden en op LinkedIn kan de boodschap ook heel gericht ingezet worden.
Transparantie
Een van de drie verhalen is van scharrelvleeskuikenhouder Johan Leenders, waarin hij vertelt hoe hij moderne technieken zoals camera's en sensoren bij zijn bedrijfsvoering gebruikt. Johan: Ik wil heel graag mensen laten zien hoe mijn kippen leven. De vele hele positieve reacties vind ik geweldig. Ik heb mijn filmpjes al vaak kunnen laten zien. Op mijn facebookpagina plaats ik ook regelmatig filmpjes en hoop zo burgers te betrekken bij mijn bedrijf."
Bekijk hier de drie verhalen:
- Even bij de kippen inloggen hoe het gaat
- Ook fijnstof krijgen we nu samen klein
- Onze kuikens lopen nu een hapje voor.
Voor meer informatie kijk opKipinnederland.nl.