Eicampagne bereikt ruim 600.000 mensen

Dat meldt Ovoned donderdag 6 juni in een persbericht.Ovoned is de organisatie waarin LTO/NOP, NVP, COBK en Anevei samenwerken. Ook Blij met een Ei werkt mee aan de campagne Het is altijd weer voor een ei. De organisaties werken intensief samen aan de promotiecampagne omdat zij onderkennen dat de promotie van eieren in het belang is van de hele sector.
1.Mei EI-maand bij Editie NL
De maand mei stond in het teken van eieren bij Editie NL op Facebook. Elke dag werd er eenvideogetoond van n van de vier lekkerste eier-recepten van Nederland. Die recepten werden ingestuurd door volgers en bereid door Lonneke, een bekende reporter van Editie NL. Elke video bevatte een eierfeitje. Na vier weken kon worden gestemd en was de winnaar bekend: Jessica Siebers won een jaar lang gratis eieren!
Resultaten van deze actie:
- Aantal unieke personen bereikt: 263.003
- Aantal keren video bekeken: 95.292
- Aantal interacties (clicks, liken, delen, reageren): 9.325
- Deze resultaten zijn allemaal hoger dan gemiddeld voor dit soort acties bij Editie NL
De informatie is, samen met feiten & fabels over eieren, verwerkt tot twee artikelen in het RTL Weekendmagazine (online). Heteerste artikelstond in het teken van de vier recepten en de gezonde eigenschappen van het ei. In hettweede artikelis de winnaar van de mei EI-maand geterviewd en is de weg van het ei toegelicht. Ruim 110.000 mensen hebben de artikelen gelezen. Uiteraard zijn deze berichten ook verspreid via onze eigen websites en de eigen Facebook pagina.
2.Het ei op Instagram van Editie NL
Bij wijze van test hebben we ook twee puzzeltjes geplaatst op de Instagram-account van Editie NL. Een informele manier om aandacht voor het ei te generen, met interessante resultaten:
- Aantal weergaven: 343.000
- Aantalunieke personen bereikt: 239.000
- Aantal interacties (oplossen van de puzzel): 578
3. Facebookpagina Altijd weer voor een ei
Dagelijks plaatsen we nieuwe berichten over eieren, zoals eierfeitjes, eierrecepten en eiernieuws op onzeFacebookpaginaAltijd weer voor een ei. Wekelijks bereiken we ruim 4.000 mensen met onze berichten. Hiervoor geldt samen sterk, dus graag liken en delen. Als u input heeft, dan deze graag toesturen. De community die we zo bouwen, moet nog groeien. We plaatsen berichten ook door naar de eigen website.
Door verschillende online kanalen toe te passen, zorgen we voor kruisbestuiving en bereiken we meer mensen in de diverse doelgroepen.
4. Bannering
De resultaten van de banner, o.a. op buienradar.nl, vallen tegen; dit middel gaat Ovoned minder inzetten.
1. Samenwerking
Ovoned gaat op sympathieke wijze en in informele sfeer samenwerken met het Delftse studenten-voetbalteam Dames 3 van Ariston80. Daarmee spreken we ook de jongere kant van onze doelgroep, de twintigers, aan.Tevens koppelen we sport en eieren aan elkaar met het thema gezondheid. We communiceren over deze actie met een online video en door verslag te doen van ons team op onze sites en op social media", schrijft Ovoned.
2.RTL
We gaan opnieuw een video opnemen met Editie NL van RTL. In deze video staat promotie van de sector centraal. De winnaar van de mei EI-maand gaat namelijk op bezoek bij de mobiele kipcaravan van Peter van Agt in EIndhoven. Deze video wordt geplaatst op de social media kanalen van Editie NL en die van ons zelf", aldus Ovoned.
3. Eigen media
De komende maanden plaatsen we dagelijks nieuwe berichten over eieren op de Facebookpagina vanAltijd weer voor een ei.Tevens updaten we regelmatig onze websites altijdweervooreenei.nl en verhaalvanhetei.nl met nieuws, informatie en recepten. Hiermee blijven we actief mensen informeren over gezondheid & eieren, recepten, weetjes en nieuwtjes. Delen van onze berichten helpt, doet u a.u.b. mee", vraagt Ovoned aan iedereen binnen de sector.
Alle acties horen bij de campagne Altijd weer voor een ei. We willen met deze campagne een extra impuls geven aan de verkoop van eieren. De campagne combineert productpromotie voor het ei en imagoverbetering van de sector. Kijk ook opaltijdweervooreenei.nlen opverhaalvanhetei.nl."