Sectorpromotie Kip in Nederland
NEPLUVI heeft het afgelopen jaar via diverse publieksmedia aandacht gevraagd voor de vernieuwingen in de vleeskuikensector.
Een initiatief van NEPLUVI dat zich het eerste jaar onder andere richtte op de beleids-, beslissings- en opiniemakers. De publiekscampagne startte in oktober 2016 met advertenties in kranten en online.
Artikel in De Voor
De Voor is een agrarisch tijdschrift uitgegeven in veertien talen voor JohnDeere GmbH & Co KG. Het wordt verspreid onder boeren en experts in de sector in de EU28 landen, Oost-Europa, het GOS, het Nabije en Midden-Oosten en Noord-Afrika. Het biedt de lezer een mix van actuele thema's in de landbouw met zowel lokale als internationale achtergronden en voorbeelden van beste praktijken, alsmede exclusief nieuws en feiten over JohnDeere producten en bedrijfsstrategie.
In De Voor van februari 2017 is het artikel over de Nederlandse vleeskuikensector gepubliceerd: 'Nederlandse vleeskuikensector zet haar deuren open'.
Artikel in Voeding Nu
In het vakblad Voeding Nu, het vakblad over voedsel, voeding en gezondheid, is een artikel geplaatst. Voeding Nuhoudt de lezers op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de voedingswetenschap en vertaalt deze naar de praktijk. Het voedingsnieuws van overheid, bedrijven en maatschappelijke instellingen wordt gevolgd en weergegeven. De informatie in Voeding Nu is een evenwicht tussen wetenschap en de toepassing ervan in de praktijk. Daarbij draagt Voeding Nu bij aan de meningsvorming in Nederland over het onderwerp voeding en gezondheid.
In nummer 2 van 2017 verscheen het vier-pagina artikel over de opmars van diervriendelijke kip. Lees hier het artikel.
Arjan van Dijk, senior beleidsmederwerker NEPLUVI: Binnenkort volgt er meer informatie over de nieuwe mediacampagne voor de promotie van de vleeskuikensector."
Voor meer informatie kijk op Kipinnederland.nl.