Resultaat publiekscampagne Kip in Nederland
De mediacampagne liep van 10 oktober tot 20 november in kranten en online. Onder het thema We doen ons best om nog beter te worden, werden drie voorbeelden van vernieuwing in de sector kort toegelicht door de betreffende vleeskuikenhouders.
Een werkgroep waarin de relevante sectororganisaties vertegenwoordigd zijn, werkt nu aan een plan voor de campagne in 2017.
Veel positieve reacties
De mediacampagne leverde positieve reacties op zowel vanuit de doelgroepen en vanuit de achterban. Via de advertenties in vier dagbladen (Volkskrant, Trouw, NRC en AD) zijn miljoenen mensen bereikt. Ook in de online campagne zijn miljoenen contactmomenten en een groot aantal kliks naar de website. Het bezoekersaantal van kipinnederland.nl liep hoog op.
Beeldvorming moet in balans komen met feiten
Gert-Jan Oplaat, voorzitter NEPLUVI: De beeldvorming over de sector moet weer in balans komen met de feiten. Daarvoor zoeken we actief de media op. De consument moet weten dat kip in Nederland het vertrouwen waard is en dat we vooruit gaan op het gebied van milieu, voedselveiligheid en dierenwelzijn.
Onlangs stond in het magazine Vriendin een informatief artikel. Lees hier de feiten en fabels.