Vleeskuikenhouder Paul Grefte in Panorama
Als de barbecues in de zomer loeien, is de kans dat er kip op ligt bijna 50 procent. Een goed moment om een reportage over een vleeskuikenbedrijf te maken en leuke feiten en weetjes te delen met de Nederlandse burger.
Nepluvi startte eind 2015 met de imagocampagne Kip in Nederland voor de vleeskuikensector. De reportage maakt onderdeel uit van een pakket van communicatieactiviteiten. Voor iedere doelgroep wordt bekeken op welke manier deze het beste kan worden benaderd.
In het kader van die campagne verspreidt Nepluvi, maar met haar alle betrokkenen in en om de vleeskuikensector, een waarheidsgetrouw beeld van de sector. De sector laat zien en vertelt dat de sector continue in ontwikkeling is, dat steeds wordt gezocht naar vernieuwingen, innovaties en verbeteringen in de bedrijfsvoering.
Die vernieuwingen vinden plaats in alle geledingen van de vleeskuikensector en op alle relevante aspecten, meldt Nepluvi op haar website. Vooruitgang wordt onder andere geboekt op het gebied van milieu, voedselveiligheid, diergezondheid, dierenwelzijn en diversiteit.
Een website met achtergrondinformatie over de vleeskuikensector en waarop nieuws uit de sector geplaatst wordt om het innovatieve, vernieuwende karakter ervan ook daadwerkelijk aan te tonen:www.kipinnederland.nl
Het echte verhaal over kip in Nederland met feiten en cijfers. Leuk om te delen!
Lees hier het artikel van Paul Grefte in de Panorama nr 32 -2016.