'Sector moet samen continue met eierpromotie bezig zijn'
Dat zegt Alex Janssen, voorzitter van de stichting Blij met een Ei in reactie op de resultaten van de campagne Het is altijd weer voor een ei van Ovoned, die donderdag 28 juli bekend werden gemaakt.
Als Blij met een Ei zijn we vooral blij met de samenwerking van alle partijen die er belang bij hebben dat ons ei met een positief imago in onze markt staat. En in het bijzonder het Nederlandse ei natuurlijk.
Consument bereiken
Het is een feit dat we constant met alle partijen moeten kijken hoe en op welke manier we de consument het beste kunnen bereiken, zo ook met de foodblog uit Paulines keuken. Janssen vindt dat de resultaten voor zich spreken. Hij noemt ze dan ook bijzonder goed.
Natuurlijk vragen velen zich af of het allemaal helpt. Ik denk zeker dat alle energie die gestoken wordt in het positieve imago van het ei, bijdraagt aan een hoger consumptie. Die trend zet door. En of dat nu komt door Blij met een Ei samen met de mmmEggies op de Wandelvierdaagse van Nijmegen, of de boerenmarkt in Ommen, of deze campagne Altijd weer voor een Ei dat maakt niet uit. We moeten het samen doen en continue hiermee bezig zijn. Dan is ook Blij met een Ei, erg blij.