'Ei-campagne verloopt voorspoedig'
We zijn afhankelijk van het budget dat vorig jaar is opgebrachten hebben daardoor maar beperkte middelen. We proberen hiermee zo goed mogelijk het ei en de Nederlandse legsector te promoten, vertelt Dellaert.
De campagne Het is altijd weer voor een ei van Ovoned heeft online in de eerste helft van 2016 veel boodschappers in de leeftijd van 20 tot 50 jaar bereikt door een samenwerking aan te gaan met de populaire foodblog Uit Paulines Keuken. Het artikel over de gezonde eigenschappen van eieren is meer dan 470.000 keer bekeken, significant meer dan een gemiddeld gesponsord blogartikel.
Dellaert motiveert de keuze voor Uitpaulineskeuken.nl: We hebben in de eerste helft van 2016 in de campagne de nadruk gelegd op het promoten van de gezonde eigenschappen van eieren. Paulines foodblog heeft een groot bereik; maandelijks bezoeken 725.000 consumenten haar website over gezond koken. Dat bereik hebben we benut om bij onze belangrijkste doelgroep in beeld te komen; 470.000 keer zijn we op het netvlies gekomen, dus dat is goed gelukt.
Buienradar.nl en campagnewebsites
De banners van de ei-campagne op buienradar.nl, die ook dit jaar worden ingezet, zijn onverminderd populair. Vooral de banners die in de app op de telefoon en de tablet worden getoond, zorgen voor veel bezoek op de campagnewebsite, namelijk 14.000 bezoekers.
Veel consumenten vinden gezond eten belangrijk en lezen daarover op de campagnesite altijdweervooreenei.nl. De andere campagnewebsite, hetverhaalvanhetei.nl, is gericht op de promotie van de legsector.
Eiersector in de spotlight
Naast uitleg geven over de gezonde eigenschappen van eieren, wil Ovoned ook bijdragen aan een goed imago van de legpluimveesector. Daarom wordt in de tweede helft van 2016 daar meer aandacht aan besteed.
Dellaert: We zijn trots op onze sector: we produceren op verantwoorde wijze gezonde voeding. Dat dragen we graag uit. Daarom plaatst Ovoned een tweede artikel op Uitpaulineskeuken.nl waarin Pauline verslag doet van een bedrijfsbezoek aan een pluimveehouder. Daarnaast worden er artikelen gemaakt voor regionale dagbladen over de eierketen die onder andere meer uitleg geven over de weg van het ei (de eierketen).
Samenwerking
Ovoned is de organisatie waarin LTO/NOP, NVP en Anevei samenwerken. Ook Blij met een Ei en de mmmEggies werken mee aan de campagne Het is altijd weer voor een ei.