Fotoserie: BIG Challenge brengt ruim 1 miljoen euro op
Tijdens de motivatiebijeenkomst op een mooi plekje op de berg vertelden een aantal deelnemers hun verhaal. Bij de bijeenkomst vloeiden de tranen rijkelijk en werden meerdere blikken richting de hemel gericht. Er werden dit jaar wederom ook ballonnen opgelaten ter nagedachtenis aan allen die strijden of de strijd verloren hebben.
Drie teams pluimveehouderij
Dit jaar fietsen en lopen maar liefst drie pluimveeteams mee. De jongste BIG Challenge deelnemer is de 10-jarige Bram van Bommel. Hij draagt de tweede zes op de foto. Bram loopt samen met zijn ouders Karin en Christian van Bommel, scharrelvleeskuikenhouder in Castenray, donderdag de Alpe d'Huez. Samen hebben zij diverse acties opgezet om zoveel mogelijk geld op te halen voor de strijd tegen kanker en om de pluimveehouderij te promoten. Marian Claessens, deelnemer 2015 en nu lid van de stuurgroep: Het was weer geweldig, kippenvelmomenten bij de verhalen van de deelnemers. Deze week is weer een nieuw cadeautje voor het leven. Opgeven is geen optie; we gaan door in de strijd tegen kanker en met de promotie van onze prachtige sector. Draag donderdag allemaal zo'n Cool T-shirt om je trots te laten zien."
Tegenprestatie
Op woensdag 1 en donderdag 2 juni fietsen of lopen de 242 deelnemers van BIG Challenge als tegenprestatie de alpenreus Alpe dHuez n tot zes keer op. Woens- en donderdag zijn de deelnemers te volgen via social media en de Alpe d'HuZes app.
Om dit geweldige bedrag te bereiken benaderden de BIG Challenge-deelnemers een groot aantal sponsors en organiseerden zij in de aanloop naar het evenement diverse sponsoractiviteiten, zoals een kippen- en eierverkoop, open dagen, buutgala etc. Enerzijds om geld in te zamelen en anderzijds om bij een breed publiek bekendheid te geven aan dit initiatief van de agrarische sector.
Vorig jaar maakte BIG Challenge tijdens de motivatiebijeenkomst op de berg een bedrag van 582.725euro bekend.
Tekst: Joyce Cornelissen
Tekst: Monique van Loon
Monique van Loon – van Duijnhoven is opgegroeid op een pluimveebedrijf met vleeskuikenouderdieren in Brabant. Monique heeft na haar opleiding aan de Hogere Agrarische School in Den Bosch ruim twintig jaar in het pluimveebedrijfsleven gewerkt als bedrijfsadviseur en communicatiespecialist pluimvee. In 2010 startte ze haar bedrijf AgriContent met als specialisme pluimvee. Ze denkt mee met de redactie en schrijft als freelancer voor Pluimveeweb.
Beeld: Jannemieke Termeer, Marian Claessens