Video: De Slanke Bourgondiër afzetconcept van kalkoenvlees
Het concept kwam voort uit een werkgroep Kalkoen vaker doen, die werd opgericht na het sluiten van de laatste kalkoenslachterij in Nederland. Op basis van anderhalf jaar onderzoek introduceerden ze het merk De Slanke Bourgondi. De naam verwijst naar het feit dat kalkoenvlees uitstekend past binnen een gezonde bourgondische levensstijl.
In samenwerking met de slachterij werd een assortiment ontwikkeld. Ook werd een eigen huisstijl en website gerealiseerd. De Slanke Bourgondi werd vorig jaar kleinschalig getroduceerd door de kalkoenhouders zelf, in de vorm van huisverkoop. De PR rondom de huisverkoop bracht de werkgroep in contact met Foodimpuls, een versgroothandel die slagerijen over heel Nederland beleverd.
Het is de tweede innovatie die de jury van de Innovatieprijs Vlees nomineert en waar de bezoekers van het Pluimvee Symposium op woensdag 25 mei op kunnen stemmen.
Meer informatie over de andere nominaties en het programma van hetPluimvee Symposiumis te vinden op de symposiumpaginas.Daar kunt u zich ook aanmelden. Deelname voor pluimveehouders is gratis.