Mijn Avined uitgebreid
Pluimveehouders kunnen inloggen met hun huidige inlognaam en wachtwoord van de KIP database op www.avined.nl. Pluimveehouders kunnen in Mijn Avined:
- pluimveeverplaatsingen registreren en inzien
- de uitslagen van salmonella monsters inzien
- het IKB Kip of IKB Ei certificaat inzien
- deelname aan het zelfcontroleprogramma registreren
- de hygiescan invullen en inzien
- vanaf juni 2016: de door de dierenarts geleverde antibioticagegevens en de benchmarkrapporten inzien
- medio dit jaar: afvoer vleeskuikens voor de bezettingsdichtheid registreren (nu via RVO)
- eind 2016: exportcertificeringstatus vermeerderingsbedrijven en de monsternameplanning van de GD inzien
Uitbreiding bestaande service
Het gaat hier om een uitbreiding van de bestaande service, vertelt Alex Spieker van Avined. Tot dinsdag 19 april konden pluimveehouders in het KIP systeem alleen pluimveeverplaatsingen registreren en inzien. Omdat de aanvullende gegevens soms uit verschillende databases afkomstig is, noemen we het nu een portal of digitaal dossier.
Er is dus meer informatie beschikbaar en is te zien met n wachtwoord (dat pluimveehouders al hebben). Wij willen hiermee het gebruiksgemak voor de pluimveehouder vergroten en het inzicht in zijn of haar bedrijfssituatie verbeteren, zegt Spieker.
Vragen
Het gebruik van Mijn Avined wijst zichzelf. Neem voor vragen over de gegevens in Mijn Avined contact op met de organisatie die bij deze gegevens is vermeld. Pluimveehouders kunnen voor algemene vragen en suggesties voor verbetering contact opnemen met Avined, via telefoonnummer 030 - 755 50 10 of kiprelatie@avined.nl. De helpdesk is van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur te bereiken.