Nepluvi informeert van Dam over ‘kip in Nederland’
De Nederlandse vleeskuikensector staat te boek als een van de meest innovatieve en vernieuwende ter wereld. Op allerlei terreinen wordt dagelijks gezocht naar mogelijkheden om de bedrijfsvoering te verbeteren ten gunste van mens, dier en milieu, schrijft Nepluvi in een persbericht.
Bij gebrek aan communicatie hierover hebben andere partijen geprobeerd om een beeld van de sector neer te zetten dat de realiteit geen recht aandoet.
Echte verhaal
Daarom is besloten om het echte verhaal beter over het voetlicht te brengen. Daartoe is een aantal campagneonderdelen ontwikkeld zoals het document ondernemers in de vleeskuikensector op weg naar 2020 en een website www.kipinnederland.nl.
Op deze website is tevens een sectorfilm geplaatst waarin ondernemers uit de vleeskuikensector vertellen over hun dagelijks werk en over de vernieuwingen en innovaties waarmee ze werken.
Van Dam
Tijdens de Gre Woche heeft Nepluvi (bij monde van voorzitter Gert Jan Oplaat en beleidsmedewerkster Anne Burgers) staatssecretaris Martijn van Dam geformeerd over de campagne die is gelanceerd. Daarbij heeft hij een USB-stick in ontvangst genomen met daarop de sectorfilm.
Vanzelfsprekend zal Nepluvi de staatssecretaris ook in de toekomst blijven informeren over de vele positieve ontwikkelingen in de vleeskuikensector.
De Gre Woche is van 15 tot en met 24 januari in Berlijn. Het is een van de grootste consumentenbeurzen op het gebied van landbouwproducten ter wereld. Dit jaar zijn er 1.600 exposanten uit 68 landen.De beurs trekt jaarlijks ruim 400.000 bezoekers en is ook een belangrijke politieke en internationale ontmoetingsplaats voor de landbouwsector en de levensmiddelenbranche.