Campagne voor kalkoenvlees werpt zijn vruchten af
![Op locatie bij Twan Jenniskens ontvingen gedeputeerde van de provincie Limburg Patrick van der Broeck en voorzitter van de LLTB Leon Faassen, op 17 november een kalkoenvleespakket overhandigt door kalkoenhouders Jo Evers en Twan Jenniskens.](http://d3ncyx4db87lab.cloudfront.net/01/57/805/v_l_n_r__jo_evers_patrick_vd_broeck_leon_faassen_en_twan_jenniskens.-detail.jpg)
Dat schrijven de initiatiefnemers in een persbericht. Hun doel is het Nederlandse kalkoenvleesproducten weer terugkrijgen in de Nederlandse keukens. In de zomer van dit jaar zijn vier kalkoenhouders onder de vlag van De Slanke Bourgondi gestart met de huisverkoop van hun eigen kalkoenvlees.
Het doel van deze huisverkoop is om de bekendheid van kalkoenvlees te vergroten en de verkrijgbaarheid te verbeteren. Uiteindelijk hoopt de werkgroep dat het concept zich vanuit de huisverkoop doorontwikkeld en dat Nederlands kalkoenvlees over een paar jaar weer verkrijgbaar is in de Nederlandse slagerijen en supermarkten.
De naam De Slanke Bourgondi verwijst naar de bourgondische uitstraling van kalkoenvlees in combinatie met het lage vetgehalte dat kalkoen bevat. De Slanke Bourgondi heeft inmiddels een eigen assortiment, een website, en is ook actief op facebook en twitter.
LLTB en provincie Limburg bedankt
Nu de eerste successen zijn behaald, vond de werkgroep Kalkoen Vaker Doen het tijd om de provincie Limburg en de LLTB te bedanken voor hun ondersteuning en bijdrage bij het ontstaan van De Slanke Bourgondi.
Op locatie bij Twan Jenniskens ontvingen gedeputeerde van de provincie Limburg Patrick van der Broeck en voorzitter van de LLTB Leon Faassen, op 17 november een kalkoenvleespakket overhandigt door kalkoenhouders Jo Evers en Twan Jenniskens. Na een toelichting op het project werd er ook nog een kijkje genomen bij de kalkoenen in de stal.
Kijk voor meer informatie over de campagne op www.deslankebourgondier.nl.