Hendrix Genetics neemt kalkoenbroederij Coolen over
Dat zegt Marcel Huijsmans directeur Marketing & Communicatie van Hendrix Genetics na vragen van Pluimveeweb.nl. Hendrix Genetics, wereldwijd leider op het gebied van kalkoenfokkerij, heeft daarvoor een principeovereenkomst gesloten, waarbij Hendrix Genetics een controlerend belang zal nemen in Coolen, eigenaar van de grootste kalkoenbroederij in Nederland. Dat schrijft de fokkerijorganisatie in een persbericht.
Door de samenwerking krijgen klanten toegang tot de kennis van Hendrix Genetics als marktleider in kalkoenfokkerij en de kwaliteitsproducten onder de merknaam Hybrid.Voor Hendrix Genetics zal de nieuwe positie in Nederland een belangrijke rol gaan spelen in de leveranties aan Duitsland en als exportbasis voor de markten buiten Europa. Daarnaast zien beide bedrijven grote mogelijkheden in de verdere ontwikkeling van de meer traditionele kalkoenen.
Henk Coolen, aandeelhouder en Managing Director van Coolen, is zeer verheugd en zei: Deze overeenkomst biedt mij de zekerheid dat ik mijn bijdrage kan blijven leveren aan de toekomst van de kalkoenbroederij. Samen met Hendrix Genetics wordt dit gegarandeerd een succes.
Distributienetwerk versterkt
Dave Libertini, Managing Director van de Business Unit Kalkoenen van Hendrix Genetics voegt toe: We heten Henk en zijn team van harte welkom bij onze onderneming. We zijn er van overtuigd dat we ons distributienetwerk met Coolen verder hebben versterkt en dat dit zal leiden tot een nog stabielere en meer getegreerde stroom van kalkoenkuikens richting de Europese markt.
Antoon van den Berg, CEO van Hendrix Genetics, vindt de samenwerking een natuurlijke fit. De locatie van de broederij van Coolen zo dicht bij onze thuisbasis en het feit dat deze kan gaan dienen als basis voor verdere expansie van ons marktaandeel in traditionele kalkoenen, maakt deze overeenkomst voor Hendrix Genetics zeer waardevol.
Coolen
Coolen is een tweede generatie familiebedrijf en staat bekend als pionier in de Nederlandse kalkoensector. Oorspronkelijk gestart als primaire kalkoenfokkerij met het merk Indico, is Coolen nu al weer bijna 50 jaar actief als distributeur van ndags kalkoenkuikens voornamelijk gericht op de Nederlandse markt en de omliggende landen.
Naast de kalkoendistributie heeft het bedrijf de laatste jaren haar activiteiten uitgebreid met concepten als Flavours of the Farm, gericht op traditionele dierproductie. www.flavoursofthefarm.nl