Video: 'Film vleeskuiken-houderij vooral bedoeld voor politici'
Dat legde Arjan van Dijk van Nepluvi afgelopen dinsdag 6 oktober uit tijdens de Pluimvee Relatiedag van LTO/NOP in Barneveld. Nepluvi startte onlangs met een imagocampagne voor de vleeskuikensector. De film maakt onderdeel uit van een pakket van communicatieactiviteiten. Voor iedere doelgroep wordt bekeken op welke manier deze het beste kan worden benaderd.
In het kader van die campagne verspreidt Nepluvi, maar met haar alle betrokkenen in en om de vleeskuikensector, een waarheidsgetrouw beeld van de sector. De sector laat zien en vertelt dat de sector continue in ontwikkeling is, dat steeds wordt gezocht naar vernieuwingen, innovaties en verbeteringen in de bedrijfsvoering.
Die vernieuwingen vinden plaats in alle geledingen van de vleeskuikensector en op alle relevante aspecten, meldt Nepluvi op haar website. Vooruitgang wordt onder andere geboekt op het gebied van milieu, voedselveiligheid, diergezondheid, dierenwelzijn en diversiteit.
Drietal campagnematerialen
Als hulpmiddel om deze positieve boodschap over te brengen is een aantal campagnematerialen ontwikkeld:
- Een documentOndernemers in de vleeskuikensector op weg naar 2020waarin een aantal feiten en cijfers over de vleeskuikensector gepresenteerd worden, de keten van bedrijven toegelicht wordt en waarin een aantal misverstanden geadresseerd worden. Verder is het visiedocument met name bedoeld om te laten zien welke ontwikkelingen de sector in de afgelopen jaren heeft doorgemaakt en welke ontwikkelingen de komende jaren mogen worden verwacht.
- Een website met achtergrondinformatie over de vleeskuikensector en waarop nieuws uit de sector geplaatst wordt om het innovatieve, vernieuwende karakter ervan ook daadwerkelijk aan te tonen:www.kipinnederland.nl
- Eenfilmwaarin ondernemers aan het woord komen die ieder op hun eigen wijze met vernieuwing bezig zijn. Defilmneemt de kijkers mee door de keten heen en uit ieder deel van de productieketen worden voorbeelden van innovaties getoond.
Tekst: Tom Schotman
Groeide op een vleeskuikenbedrijf in het Achterhoekse Vragender op. Schrijft sinds augustus 2013 voor Pluimveeweb.nl, vakblad Pluimveeweb, Pigbusiness.nl, vakblad Pig Business en de regionale agrarische vakbladen van Agrio.
Tekst: Nepluvi
Beeld: Nepluvi