Leveringen van De Slanke Bourgondiër gestart
Kalkoenvlees moet weer terug op de (menu)kaart in Nederland. In 2004 aten de Nederlanders nog twee kilo kalkoenvlees per jaar. Inmiddels is dat gedaald naar n kilo. Dat moet veranderen vindt de stuurgroep Kalkoen vaker doen.
Kalkoen vaker doen
De daling van de afgelopen jaren is jammer, aldus Peter van de Pas, kalkoenhouder in Kessel, vooral omdat kalkoenvlees n van de lekkerste, gezondste en magerste vleessoorten is. Peter is lid van de stuurgroep Kalkoen vaker doen, die zich inzet om de consumptie van kalkoenvlees te verhogen. De stuurgroep zette hiervoor twee acties uit: de promotiecampagne De Slanke Bourgondi en de opzet van een keten voor het vermarkten van kalkoenvlees. De huisverkoop is onlangs gestart. In een later stadium volgen slagers, cateraars en supermarkten.
Verkooplocaties
Marcel Geraedts, kalkoenhouder uit Beesel: Wij wonen hier dicht bij de grens van Duitsland. In elke reclamefolder van de supermarkt zie je kalkoenvlees staan. In Nederland nooit. Dat is jammer. Kalkoen is heerlijk, mager en gezond vlees en gemakkelijk te bereiden." Vier kalkoenhouders in Zuidoost Nederland, waaronder Marcel Geraedts, zijn onlangs gestart met de huisverkoop van het assortiment van De Slanke Bourgondi.
Kijk op de site voor de verkooppunten, heerlijke recepten en meer informatie en volg Kalkoen Vaker Doen op Twitter.