Aldi stapt over naar traag groeiende kip
Aldi is naar eigen zeggen sinds het begin van dit jaar gestopt met reclame voor de gangbare kip en geeft aan dat nog dit jaar de helft van haar kipassortiment voldoet aan minimaal de eisen van n Beter Leven ster van de Dierenbescherming.
Door deze stap van Aldi is actiegroep Wakker Dier gestopt met hun tv-reclamespotje tegen Aldi. De actiegroep kwam met het spotje omdat Aldi gangbare kip verkoopt en nog geen concrete plannen had om hiermee te stoppen.
Beter Leven keurmerk
Wakker Dier is blij met de stappen van Aldi en richt hun campagne nu tegen de kleine supermarkten Hoogvliet, Vomar, Boni, Nettorama en Poiesz die nog geen concrete plannen hebben om over te schakelen naar traag groeiende kip.
Supermarkten concurreren nu onderling wie de beste kip heeft, in plaats van de goedkoopste, zegt Wakker Dier. De actiegroep ziet de nieuwe kipconcepten als een tussenstap en blijft campagne voeren tot alle kip voorzien is van het Beter Leven keurmerk.