Fotoserie: 'Bijna 6.000 bezoekers bekijken Eiberg in Eibergen'
De open dag begon officieel om 13 uur maar om 12:30 uur waren de eerste bezoekers er al, zegt Bart Gussinklo. Hij is zeer tevreden over de open dag en het aantal bezoekers. Vorig jaar hadden we 3.000 bezoekers maar ik denk dat we er nu tussen de 4.000 en 6.000 bezoekers hebben gehad. Daarmee hebben we vorig jaar ruim overtroffen. Ook Staatssecretaris Sharon Dijksma kwam een kijkje nemen.
Ze gebruikten 38.800 rauwe eieren om de Eiberg te bouwen. De Eiberg beeldde de Alpe dHuez uit (witte eieren) met de route van de Alpe dHuez (bruine eieren), die op 4 juni weer wordt gereden. Met de grote berg met eieren vroegen de pluimveehouders aandacht voor de BIG Challenge, veehouderij tegen kanker. Om geld in te zamelen voor de strijd tegen kanker.
2.700 euro
Eierhandel Van Beek leverde vrijdag 3 april 40.800 gesorteerde eieren van 63 gram en neemt deze eieren ook weer terug. Daar zijn we Van Beek zeer dankbaar voor, vertelt Gussinklo. Eierhandel Guliker & Roodbol sponsort de eierberg op voor een bedrag van 1.500 euro. Een mooi resultaat waar we trots op zijn, zegt Gussinklo.
De verkoop van shirts en een vrije gift leverde gisteren bijna 1.200 euro op. Daarmee halen de pluimveehouders 2.700 euro op voor de strijd tegen kanker.
Veel hulp
Zaterdag om 18 uur waren klaar met bouwen. Gisteren om 17 uur waren bijna alle bezoekers weg en hebben we in anderhalf uur tijd de Eiberg afgebouwd, vertelt Gussinklo. Hij kreeg daarbij hulp van de pluimveehouders die aan Big Challenge meedoen, de mmmEggies en zijn familie. Dankzij de vele handjes hadden we de Eiberg snel afgebouwd.