Eerste eierhandel ondersteunt Blij met een Ei
Alex Janssen, voorzitter van Blij met een Ei, is blij dat de eerste eierhandel Blij met een Ei omarmt: "We hopen dat collega eierhandelaren ook mee gaan doen. Goed voorbeeld doet volgen. Eierhandel, voerfabrikanten en verdere periferie kunnen de stichting ondersteunen met een gouden, zilveren of bronzen ei. Zij hebben ook baat bij eipromotie. We hebben al een aantal sponsoren mogen verwelkomen. Hun logo's staan vermeld op de site. En natuurlijk kunnen die bedrijven ook op hun site vermelden dat ze sponsor zijn van Blij met een Ei."
Trots op Nederlands ei
Guliker & Roodbol richt zich op de Nederlandse retailers en doet graag zaken met Nederlandse pluimveehouders. Consumentenvoorlichting en sectorpromotie vinden zij belangrijk. Zij kozen voor het sponsorpakket goud en hun logo is nu op elke pagina op www.blijmeteenei.nl zichtbaar. Steef Guliker: "Wij vinden het erg goed dat Stichting Blij met een Ei zich onvermoeibaar blijft inzetten voor de Nederlandse eieren. Wereldwijd hebben de Nederlandse eieren een goede naam en die trots moeten we uit blijven dragen!"
Samen sterk
Door het wegvallen van het productschap PPE moet Stichting Blij met een Ei weer op eigen benen staan. Alex Janssen: "De laatste jaren hebben we gezien dat de eierconsumptie na jaren weer stijgt. De activiteiten van Blij met een Ei en de campagne Ei Love You hebben daar zeker aan bijgedragen. Die trend moeten we doorzetten. Dat doen we met de nieuwe website www.blijmeteenei.nl, de mmmEggies en samen met Anevei de actie 'Het is weer tijd voor een ei'. Pluimveehouders kunnen bijdragen via deelname aan Blij met een Ei en actief meedoen op social media, twitter of als vrijwilliger. Samen vleugel aan vleugel voor het Nederlandse ei!"