Eierpromotiecampagne mmmEggies krijgt steeds meer gestalte
Hierbij presenteren zij het logo dat het Nederlands ei, de passie voor het ei en de vrouwelijke samenwerking symboliseert. Twitter en facebook zijn in de lucht en de dames werken hard aan www.mmmeggies.nl.
Het idee ontstond in Eersel op het Symposium Hogere Pluimveegezondheid leg op 15 mei jongstleden. De boodschap: Ben trots op je bedrijf, toon je passie werd direct omgezet in daden en een afspraak gemaakt om te brainstormen. Na een aantal bijeenkomsten zijn de dames goed op weg.
Meedoen
Volg, deel en promoot de passie en het (h)eerlijke Nederlandse ei. De mmmEggies broeden nu verder. Wil je meedoen en ben je een pluimveehoudster met passie, actief op social media en heb je een eigen website meld je dan aan via info@mmmeggies.nl. Deelname is tot nu toe gratis.
mmmEggies ondersteunt Blij met een Ei, die ook druk aan het broeden zijn. Elkaar versterken, inspireren en motiveren is de doelstelling. In mmmEggie's kippenhok wordt nu volop verder gebroed en gekakeld over lekkere gezonde eieren en nog veel meer...Nieuwsgierig: kijk op facebook en twitter en doe mee!
Tekst: Monique van Loon
Monique van Loon – van Duijnhoven is opgegroeid op een pluimveebedrijf met vleeskuikenouderdieren in Brabant. Monique heeft na haar opleiding aan de Hogere Agrarische School in Den Bosch ruim twintig jaar in het pluimveebedrijfsleven gewerkt als bedrijfsadviseur en communicatiespecialist pluimvee. In 2010 startte ze haar bedrijf AgriContent met als specialisme pluimvee. Ze denkt mee met de redactie en schrijft als freelancer voor Pluimveeweb.
Tekst: Tom Schotman
Groeide op een vleeskuikenbedrijf in het Achterhoekse Vragender op. Schrijft sinds augustus 2013 voor Pluimveeweb.nl, vakblad Pluimveeweb, Pigbusiness.nl, vakblad Pig Business en de regionale agrarische vakbladen van Agrio.