Pluimveehouders willen actie voor beter imago
Dat blijkt uit de vandaag gepresenteerde resultaten van MultiMediaMeter Varkens en Pluimvee 2014. In de ontvangstruimte van de Rondeelstal van familie Brandsen in Barneveld presenteerden Opraappers Communicatie en ReMarkAble communicatie de resultaten van het onderzoek.
Opmerkelijk genoeg vindt maar 19 procent van de pluimveehouders dat zij zelf het initiatief moeten nemen voor een beter imago. Belangenbehartigers NOP en NVP (51 procent), het agrarisch bedrijfsleven (47 procent) en LTO Nederland (45 procent) zijn volgens de pluimveehouders de belangrijkste partijen om het voortouw te nemen voor initiatieven om het imago van de sector te verbeteren.
Het echte verhaal over en in de media
Een toepasselijke omgeving om Het echte verhaal over en in de media te presenteren, omdat deze Varkens- en Pluimveeversie van MultiMediaMeter nadrukkelijk aandacht besteedt aan het imago van de sector.
De onderzoekers mailden een enque naar 1.013 pluimveehouders, 254 vulden het onderzoek in. Dit maakt het onderzoek representatief voor de hele pluimveesector. De hoge respons en de positieve reacties vanuit de sector laten volgens de onderzoekers de betrokkenheid van pluimveehouders zien. Aan het onderzoek deden zowel leghennenhouders, vleeskuikenhouders, vermeerderaars en opfokkers mee.