Arbeidsmarktplatform Beter Uitzicht trekt in één jaar 80.000 bezoekers

Eén jaar geleden ging het arbeidsmarktplatform Beter Uitzicht live. Met als doel om werkende Nederlanders zonder groene opleiding of ervaring enthousiast te maken voor een overstap naar de land- en tuinbouw. Hierin zijn veel carrièremogelijkheden, aldus de initiatiefnemers van het platform. ‘Ook voor mensen die niet ‘met de klompen aan’ zijn geboren. Sterker nog, het zijn vaak juist de overstappers die een frisse blik en nieuwe perspectieven met zich meebrengen. Daarom zien steeds meer land- en tuinbouwbedrijven kansen in mensen van buiten de sector.’
Trofee
Om deze mensen in het zonnetje te zetten heeft Beter Uitzicht de Frisse Blik Trofee gelanceerd. Daarvoor kunnen tussen 16 april en 16 mei kandidaten worden genomineerd via de website van Beter Uitzicht. Half mei worden de kanshebbers op de titel, die strijden om de Frisse Blik Trofee, bekend gemaakt. Een jury zal de uiteindelijke winnaar van de Frisse Blik Trofee selecteren. Deze ‘allerfriste blik’ wint, naast de trofee, een geheel verzorgde BBQ met het team (voor maximaal 15 personen) én een stuk werkkleding naar keuze (schoenen/jas/overall).
Over Beter Uitzicht
Beter Uitzicht is het agrarische arbeidsmarktplatform dat mensen zonder groene ervaring of opleiding enthousiast wil maken voor een overstap naar de land- en tuinbouw. Werkgevers uit de sector kunnen gratis hun vacatures plaatsen. Beter Uitzicht is een samenwerking tussen LTO Noord, LLTB, ZLTO, LTO Nederland, Glastuinbouw Nederland, KAVB, NFO en POV wordt gefinancierd door LTO Noord en het fonds Colland Arbeidsmarkt.