Kipster haalt via crowdfunding 3,7 miljoen euro op voor uitbreiding in binnen- en buitenland

Kipster startte in november de crowdfundingsactie om uitbreidingsplannen in eigen land en daarbuiten te kunnen verwezenlijken. De investeerders krijgen per 25 euro inleg één aandeel in Kipster Production BV, maar kunnen dat aandeel mogelijk nooit verzilveren, waarschuwt de brochure van Kipster.
Uitbreiden naar zeven stallen
Aangezien de vraag naar de Kipster eieren het aanbod ruim overstijgt, heeft Lidl aan Kipster gevraagd het aantal stallen in ons land uit te breiden naar zeven. Kipster wil daarnaast ook nieuwe stallen bouwen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en de Verenigde Staten.
Bovendien wil Kipster in Nederland drie nieuwe fulltime medewerkers aantrekken voor teamontwikkeling. Daarnaast is het bedrijf op zoek naar een manager voor haar activiteiten in het Verenigd Koninkrijk en een verkoop en marketing specialist in de Verenigde Staten. Verder wil Kipster extra geld uittrekken voor marketing in alle regio’s waarin het bedrijf actief is. Het doel van Kipster is om binnen vijf jaar een aantrekkelijke overnamekandidaat te worden, zodat de aandeelhouders een goede slag slaan, meldt dagblad De Limburger.
Van de 3,7 miljoen komt een half miljoen euro van investeringsfonds Brightland Agrifoods Fund (BAF) dat voor de crowdfundingsactie met 25,75 procent al de grootste aandeelhouder in Kipster was. Het investeringsfonds houdt dat aandeel na de actie op peil. Brightland Agrifoods Fund is een investeringsfonds van de Rabobank, de Limburgse Land- en Tuinbouwbond (LLTB), LIOF, de regionale ontwikkelingsmaatschappij voor Limburg, de provincie Limburg, Van Herk Investments en een glastuinder.