Massale publieksactie boeren en tuinders met 2.609 spandoeken
In het kader van de publieksactie worden door het hele land spandoeken op boerenbedrijven opgehangen. Hierop laten boeren en tuinders de producten zien die zij maken. De eerste spandoeken worden vandaag overhandigd aan gedeputeerde(n) in de negen provincies waar LTO Noord actief is.
Positieve campagne
‘Boeren en tuinders beleven onzekere tijden', aldus LTO Noord-voorzitter Dirk Bruins. 'Dat is enorm pijnlijk. Vaak laten we deze pijn ook zien. Dit keer kiezen wij heel bewust voor een positieve campagne. Het gaat niet over de problemen waar wij mee te maken hebben, maar we laten nu juist zien wat wij ondanks al deze problemen nog steeds betekenen voor Nederland. Of het nu gaat om verse melk, lekker patat of gezonde aardbeien. Dat komt allemaal van boeren en tuinders.’
21 verschillende spandoeken
Er zijn in totaal 2.609 spandoeken door leden en niet-leden van LTO Noord besteld. Het gaat om 21 verschillende spandoeken met 21 verschillende jonge boeren en tuinders. Eén van hen is Lieke Kregel, het gezicht van de spandoek met verse melk. ‘Wij zijn trots op de producten die er mede dankzij ons zijn. Daarom staan we ook op de spandoeken. Hiermee ziet Nederland de toegevoegde waarde van de boerderijen waar zij lopen, fietsen of rijden’, aldus Kregel.
Daarnaast zijn er ook reclame-uitingen op verschillende plekken in het land.
Tekst: Erik Kruisselbrink
Is als freelance vakbladredacteur van vele markten thuis.
Beeld: Eric Tankink, LTO Noord